وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به لندن و دیدار با همتای انگلیسی خود، به مسائلی از جمله جنگ در اوکراین و غزه پرداخت و بار دیگر اتهاماتی را علیه ایران مطرح کرد.

بلينكن

به گزارش همشهری آنلاین، «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در لندن میزبان «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود بود و یک سری مسائل از جمله جنگ در اوکراین و غزه و مسائل بین‌المللی دیگری در گفت‌وگوی آن‌ها مطرح شد.

لمی و بلینکن روی مسائل دوجانبه و همچنین مسائلی در حوزه هند-پاسیفیک تمرکز داشتند.

بلینکن در کنفرانس خبری مشترک با لمی گفت: «ما به طور شبانه‌روزی با بریتانیا در مورد مسائل امنیتی جهانی در تماس هستیم. رابطه بین ایالات متحده و بریتانیا برای مردم ما ویژه و ضروری است.»

اتهام‌زنی رسمی آمریکا به ایران

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به جنگ اوکراین گفت: «ایالات متحده و بریتانیا از اوکراین حمایت می‌کنند و ما طی روزهای آتی با هم به کی‌یف سفر خواهیم کرد.»

به ادعای بلینکن، بیش از ۵۰ کشور از اوکراین حمایت می‌کنند

او همچنین با طرح اتهاماتی بی‌اساس که همگی رد شده است، گفت: «یکی از دلایل تداوم حملات پوتین به اوکراین، حمایت چین است و ما کسانی که ماشین جنگی روسیه را تغذیه می‌کنند، پاسخگو خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه، رسماً ایران را به ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت: «ما به‌صورت آشکار و خصوصی به ایران هشدار داده‌ بودیم که برداشتن این گام یک تشدید خطرناک خواهد بود. روسیه در حال حاضر محموله‌هایی از این موشک‌ها را دریافت کرده است».

این ادعای بلینکن در حالی است که پیشتر «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و «ویلیام برنز» رئیس سیا، ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره ارسال موشک‌های بالستیک از سوی به روسیه را تایید نکرده بود.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه گفت: جای تاسف است که برخی از طرف‌ها که خود بخشی از جنگ و نزاع در بحران اوکراین هستند، با انگیزه‌های سیاسی، اتهاماتی را علیه ایران مطرح می‌کنند. ما در موضوع اوکراین بخشی از جنگ و نزاع نیستیم و و بارها تاکید کرده‌ایم که راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این بحران می‌دانیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: ما ادعاهای مطرح شده مبنی بر نقش ایران برای صادرات تسلیحات به یک طرف جنگ در بحران اوکراین را قویاً رد می‌کنیم و این اتهامات و ادعاها را ناشی از منویات سیاسی طرف‌هایی می‌دانیم که این اتهامات را مطرح می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت آمریکا اواخر امروز تحریم‌های بیشتری را علیه ایران از جمله «ایران‌ایر» اعلام خواهد کرد.

او در ادامه اتهام‌زنی‌هایش افزود: «موشک‌های ایران به روسیه ظرفیت و انعطاف بیشتری می‌دهد و به جنگ علیه اوکراین دامن می‌زند.»

درباره آتش‌بس غزه تنها چند پرونده دشوار، اما قابل حل باقی مانده است

بلینکن همچنین با اشاره به تحولات غرب آسیا و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی گفت: «ما در مورد تلاش‌های مداوم خود برای پایان دادن به تشدید وضعیت در خاورمیانه صحبت کردیم. دستیابی به آتش‌بس بهترین راه برای بازگرداندن گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه است.»

وزیر خارجه آمریکا بدون توجه به کارشکنی‌های تل‌آویو در مسیر توافق آتش‌بس و جنایات صهیونیست‌ها در غزه گفت: «اسرائیل از طرف ایران به حمله تهدید می‌شود و ما آماده‌ایم به آن در مقابله با آن کمک کنیم.»

او با اشاره به تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه مدعی شد: «بیش از ۹۰ درصد موضوعات برای آتش‌بس در غزه مورد توافق قرار گرفته و تنها چند پرونده دشوار، اما قابل حل باقی ماند. ما مصمم هستیم که برای رسیدن به آتش‌بس تلاش کنیم زیرا این امر چشم‌اندازهای مثبت بزرگی را ایجاد خواهد کرد.»

بلینکن درباره کشته‌شدن «عایشه‌نور» شهروند آمریکایی-ترکیه‌ای در کرانه باختری توسط نظامیان صهیونیستی نیز تنها به عبارت «غیر قابل قبول» بسنده کرد و گفت: «در خصوص مرگ غم‌انگیز عایشه نور، ما می‌گوییم که نیروهای اسرائیلی باید قوانین تعامل در کرانه باختری را تغییر دهند.»

آنچه در غزه افتاد افتاد، اهمیت آتش‌بس را تایید می‌کند

وزیر خارجه انگلیس هم گفت: «من با بلینکن درباره حمایت از اوکراین، اقدامات ایران و تلاش‌هایی برای برقراری ثبات در منطقه صحبت کردم.»

این دیپلمات ارشد انگلیسی ادامه داد: «در یک دنیای ناایمن، مهم‌تر این است که ما کشورهایی بسیار همسو باشیم.»

بلینکن همچنین قرار است اواخر امروز با «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس ملاقات کند. استارمر هم قرار است روز جمعه با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار داشته باشد.

همچنین وزیر خارجه انگلیس در واکنش به کشتار شنیع در منطقه «مواصی» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی که در پی آن ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شدند، گفت: «آنچه در خان یونس اتفاق افتاد، تکان‌دهنده است و اهمیت آتش‌بس را تایید می‌کند.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «ما بر اهمیت دستیابی به آتش‌بس و روند صلح بر اساس راه‌حل ۲ دولتی توافق داریم.»

کد خبر 880411
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا، غرب و ناتو از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین هم تجاوز به روسیه محسوب می شود ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند، توجه نکرده اند و توجه نمی کنند چرا؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 1
    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    آمار شهدای غزه به ۴۰ هزار و ۹۸۸ نفر افزایش یافت آمریکا و اروپا شریک جرم جنایت های صهیونیست ها در جنگ غزه هستند. حمله اسرائیل نقض حاکمیت سوریه و قوانین بین‌المللی است آمریکا، اروپا، هر دو شریک جرم جنایت های اسرائیل هستند.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    در پاسخ به سخنگوی اتحادیه اروپا ارسال تمام کمک‌های تسلیحاتی توسط آمریکا و اروپا به اوکراین باید قطع شود. تجهیز نظامی اوکراین را متوقف کنید. ارسال تمام کمک‌های تسلیحاتی توسط آمریکا و اروپا به اسرائیل باید قطع شود. تجهیز نظامی اسرائیل را متوقف کنید.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    در پاسخ به سخنگوی اتحادیه اروپا ارسال تمام کمک‌های تسلیحاتی توسط آمریکا و اروپا به اوکراین باید قطع شود. تجهیز نظامی اوکراین را متوقف کنید. ارسال تمام کمک‌های تسلیحاتی توسط آمریکا و اروپا به اسرائیل باید قطع شود. تجهیز نظامی اسرائیل را متوقف کنید.
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است. شورای امنیت سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است. شورای حقوق بشر سازمان ملل ناتوان و عاجز از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش است.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ترامپ: آزادسازی دارایی‌های ایران توسط بایدن منجر به حمله حماس شد/ و در حالی است که آمریکا و اسرائیل مانع توافق آتش‌بس هستند آمریکا، انگلیس، هر دو عامل اصلی جنگ در عراق، سوریه، لنبان، اوکراین، یمن و غزه هستند. ارسال بیش از 50 هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی از امریکا به اسرائیل از آغاز جنگ غزه/ آمریکا شریک جرم جنایت های اسرائیل در جنگ غزه است. از مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار و قتل عام بیش از 41 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است و هم شرم آور و تاسف بار است. غربی‌ها جنایتکار با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی کودک کش در فاجعه غزه شریک هستند. اسرائیل پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است. آمریکا جنایتکار در توقف جنگ غزه جدی نیست و از مهر ماه سال 1402 تاکنون هم برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است. و این در حالی است که کشورهای غربی جنایتکار از 1359 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار و به رهبری آمریکا جنایتکار از همه گروه‌های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند چرا؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    انگلیس جنایتکار از 28 مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس مقصر اصلی ایران بوده است و متأسفانه هنوز هم ایران با انگلیس جنایتکار مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همه جانبه همکاری می کند چرا؟ و این در حالی است که کشورهای غربی جنایتکار از 1359 تاکنون و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار و به رهبری آمریکا جنایتکار از همه گروه‌های تروریستی در عراق، منطقه و جهان همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند چرا؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    آمریکا جنایتکار به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد اشغالگری آمریکا در عراق، سوریه و یمن برای سرقت نفت آن است. اروپا جنایتکار به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد اشغالگری اروپا در عراق، سوریه و یمن برای سرقت نفت آن است.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    کشتار و قتل عام بیش از 42 هزار غیر نظامی در این مدت 10 ماه در غزه فاجعه انسانی بوده است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درفلسطین اشغالی باید محاکمه شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درنوارغزه باید محاکه شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درلبنان باید محاکمه شود. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به علت جنایات جنگی درسوریه باید محاکمه شود. جنگ در غزه نسل کشی محسوب می شود و نه جنگ با حماس آمریکا، شریک جرم جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. آمریکا، شریک جرم جنایت‌های داعش است. ادامه کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی کودک کش شرم آور و تاسف بار است. ادامه کمک مالی آمریکا جنایتکار به رژیم صهیونیستی کودک کش 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوتو خیانت سازمان های بین المللی خیانتکار بوده است.
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سازمان ملل متحد اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی ملت فلسطین انجام دهد سازمان ملل متحد اقدام فوری برای توقف نسل‌کشی مردم غزه انجام دهد. و این در حالی است که متأسفانه شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که توان و جرات پیگیری، بررسی و رسیدگی به تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا جنایتکار، ترکیه جنایتکار و اسرائیل جنایتکار را ندارد چرا؟
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    دولت وحشی انگلیس جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و مزدوانسانی سرپوش بگذارد. دیگر کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و مزدوانسانی سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    هنوز هم متاسفانه برخی ها از جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در جنگ تحمیلی هشت ساله حمایت از صدام درس عبرت نگیرند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. دخالت و مداخله آمریکا را به همراه رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در امور داخلی ایران را بدون پاسخ نمی گذاریم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    گروسی: آژانس خواهان دسترسی کامل به سایت‌های هسته‌ای ایران است/ آژانس حق صلاحیت دخالت و مداخله در سایت‌های هسته‌ای ایران را ندارد و تاکنون هم نداشته است. شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال با کمک مالی عربستان و متحدانش هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند. اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود و مقصر اصلی فقط دولت حسن روحانی بوده است.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    چرا دولت با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملتهای دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربیها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و همقطاران آنهایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاههای خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت میکنند!
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    حمله ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یک مدرسه در تعز یمن ، اجرای قانون جنگل بود
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی اما متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اشغالگری آمریکا، بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است. آمریکا به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد. اشغالگری اروپا، بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است. اروپا به اشغالگری و حمایت از تروریسم پایان دهد.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    دولت بایدن در جنایات اسرائیل شریک است کشور‌هایی که به ارسال بمب و مواد منفجره به اسرائیل کمک می‌کنند شریک جرم جنایت های رژیم صهیونیستی کودک کش در جنگ غزه هستند. اسرائیل جنایتکار از 18 مهر ماه سال 1402 تاکنون بیش از 600 هزار بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخت. آمریکا جنایتکار در نسل کشی غزه شریک اسرائیل جنایتکار است. آمریکا حامی و مشوق جنایات رژیم صهیونیستی است خروج آمریکا از کشورهای اسلامی زمینه ساز فروپاشی این کشور است. نیروهای ناتو به طور مستقیم در جنگ اوکراین مشارکت دارند نیروهای ناتو باید اوکراین را ترک کنند. آمریکا، انگلیس، ناتو، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون به طورعلنی و آشکار از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا، انگلیس، ناتو، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    نیروهای ناتو به طور مستقیم در جنگ اوکراین مشارکت دارند نیروهای ناتو باید اوکراین را ترک کنند. آمریکا، انگلیس، ناتو، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون به طورعلنی و آشکار از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. آمریکا، انگلیس، ناتو، هر سه از اسفند ماه سال 1400 تاکنون 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ اوکراین و روسیه هستند. آمریکا، انگلیس، ناتو، هر سه در این مدت 21 سال در افغانستان بیش از 999 هزار بار مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و سازمان های بین المللی خیانتکار هم از سال 2001 تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟ جنایت های نیروهای ناتو و به همراه نیروهای آمریکا در این مدت 21 سال در افغانستان برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ادامه فروش سلاح توسط انگلیس به کودک‌کشان صهیونیست حتی صدای برخی از مقامات دولت این کشور را هم درآورده‌، به طوری که یک مقام مهم وزارت خارجه بریتانیا در اعتراض به ادامه صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی استعفا کرده است. اسرائیل جنایتکار از 18 مهر ماه سال 1402 تاکنون بیش از 600 هزار بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخت
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    کمک تسلیحاتی آمریکا و غرب به اوکراین نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    آمریکا از اسفند ماه سال 1400 تاکنون مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارد. انگلیس از اسفند ماه سال 1400 تاکنون مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارد. ناتو از اسفند ماه سال 1400 تاکنون مستقیماً در جنگ اوکراین مشارکت دارد.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    هیچ کس دیگر در لندن نمی تواند بر جنایات آمریکا و متحدانش در جنگ اوکراین و روسیه سرپوش بگذارد. هیچ کس دیگر در اتحادیه اروپا نمی تواند بر جنایات آمریکا و متحدانش در جنگ اوکراین و روسیه سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    هیچ کس دیگر در کاخ سفید نمی تواند بر جنایات آمریکا و متحدانش در جنگ اوکراین و روسیه سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سخنگوی اتحادیه اروپا رسما باید از ایران عذرخواهی کند
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از سال 2001 تاکنون در مورد جنگ در افغانستان متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از سال 2003 تاکنون در مورد جنگ در عراق و لیبی متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از سال 2011 تاکنون در مورد جنگ در سوریه متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از سال 2015 تاکنون در مورد جنگ در یمن متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپایی ها جنایتکار از مهر ماه سال 1402 تاکنون در مورد جنگ در غزه متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    امروز دشمنان جرات نگاه کج به ایران را ندارند امروز هیچ کشوری جرات نگاه کج به کشور ایران را ندارد. هیچ کشوری نمی‌تواند به ایران نگاه بد کند. دشمنان جرأت جنگ نظامی با ایران را ندارند. دشمنان جرأت تعرض به هیچ مرز آبی و خاکی کشورمان را ندارند.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    و این در حالی است که اروپا جنایتکار خودش از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟ و این در حالی است که ناتو جنایتکار خودش از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    انگلیس جنایتکار خودش از سال 1357 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. انگلیس جنایتکار خودش از سال 1360 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی منافقین بوده است. انگلیس جنایتکار خودش از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایت های گروه های تروریستی در افغانستان، پاکستان، عراق و منطقه بوده است.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    انگلیس شریک جرم نسل کشی فلسطینیان در غزه است امروز سالروز گرامیداشت یاد و نام شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است. روز ۱۲ شهریور ماه، سالروز گرامیداشت یاد و نام شهید رئیسعلی دلواری قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس است که در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران، "روز ملی ارزه با استعمار انگلیس" نامگذاری شده است. ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران برای مبارزه با سلطه طلبی استعمارگران از جمله استعمار انگلیس و بدست آوردن استقلال سیاسی خود، تاریخی پرفروغ و غرورانگیز دارد. رفتار سلطه‌جویانه تاریخی و تلاش برای تداوم آن، ایجاد تفرقه و نهادینه ساختن چالش و بحران در موضوعات مهم منطقه‌ای از جمله مسئله فلسطین، فصل مهمی از سیاست استعماری انگلیس در غرب آسیاست. ملت‌های منطقه و جهان فراموش نمی‌کنند که دولتمردان انگلیس چگونه به ایجاد رژیم آپارتاید اسرائیل در قلب جهان اسلام مبادرت کردند و امروز نیز با حمایت از رژیم صهیونیستی، در نسل‌کُشی، کشتار جمعی و محنت و آوارگی فلسطینیان ساکن نوار غزه و کرانه غربی شریک جرم هستند.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    عملیات تروریستی فرودگاه بغداد برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نیروهای تروریست آمریکایی در عراق گران تمام می شود. بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸) تلویزیون رسمی عراق از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله تروریست‌های آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد و ساعتی بعد وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است. آمریکا در قبال جنایت ترور شهید سلیمانی «مسئولیت قطعی بین‌المللی» دارد. آمریکا را بزرگ‌ترین کشور تروریست‌پرور جهان می‌دانیم. اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه پیشین آمریکا جنایتکار در واقع به خاطر سرپوش گذاشتن تجاوزات، جنایات، وخشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، عربستان سعودی و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    دوستان آمریکا حامی تروریسم هستند. دوستان آمریکا حامی القاعده هستند. دوستان آمریکا حامی داعش هستند. دوستان آمریکا حامی تکفیری ها هستند. دوستان آمریکا حامی گروه های تروریستی هستند. و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار و اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار و امارات جنایتکار از سال 2011 تاکنون انواع سلاح های مورد نیازی تروریست های داعش را در سوریه و عراق و غیره تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. از سال 2011 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی ناتوان و عاجز از تروریست ها در سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. حضور آمریکا جنایتکار در سوریه و عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ایران هرگز تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز نخواهد شد تهران هرگز تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز نخواهد شد. جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز نخواهد شد. اشغالگری آمریکا، بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است. اشغالگری انگلیس، بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است. اشغالگری اسرائیل، بزرگ‌ترین تهدید» برای امنیت منطقه است.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    در 12 تیرماه 1367، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‏ریزی شده 655، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، در حمله ای تروریستی به وسیله شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس مورد اصابت قرار گرفت و منفجر شد و تمامی 290 نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. 118 نفر از این مسافران بی‏گناه، زن و کودک بودند.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اگر آمریکایی‌ها و غربی‌ها در مسیر پیگیری حقوقی شهادت حاج قاسم سنگ‌اندازی می‌کنند/ سپاه باید از نیروهای آمریکایی در عراق انتقام بگیرد.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اروپا جنایتکار جنایتکار حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    شمار کشته‌های ارتش اسرائیل از مرز 700 نفر گذشت خیلی کم است. و این در حالی است که از مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار و قتل عام بیش از 42 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است و هم شرم آور و تاسف بار است. ارسال بیش از ۵۰ هزار تن سلاح و تجهیزات نظامی از امریکا به اسرائیل از آغاز جنگ غزه/ آمریکا شریک جرم جنایت های اسرائیل در جنگ غزه است.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است. از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست اسرائیل جنایتکار در کار است. صهیونیست ها جنایتکار 100 درصد فقط با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکایی ها جنایت می کنند، آدم می کشند و دست به اقدامات تروریستی می زنند.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اعمال استانداردهای دوگانه از سوی دولت وحشی انگلیس جنایتکار موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده است. دولت وحشی انگلیس جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و مزدوانسانی سرپوش بگذارد. دیگر کس در اروپا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و مزدوانسانی سرپوش بگذارد. غربی‌ها جنایتکار با فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی کودک کش در فاجعه غزه شریک هستند از مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار و قتل عام بیش از 42 هزار غیرنظامی در غزه فاجعه انسانی است و هم شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    لندن از 28 مرداد ماه سال 1332 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دشمن درجه یک ملت ایران بوده است. لندن از سال 1357 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بوده است.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    آمریکا جنایتکار از 28 مرداد ماه سال 1332 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دشمن درجه یک ملت ایران بوده است. امریکا جنایتکار از سال 1357 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که دشمن درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی بوده است.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    و ما هم اطلاع موثق داریم اروپا مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده است. کمک، حمایت و پشتیبانی اروپا جنایتکار از اوکراین، تجاوز به روسیه محسوب می شود.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد/ و این در حالی است که کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از مهر ماه سال 1402 تاکنون در جنگ غزه از رژیم صهیونیستی کودک کش همه جانبه حمایت می کنند چرا؟
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    ادعای اتحادیه اروپا درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. و این در حالی است که اتحادیه اروپا جنایتکار در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم است، نه مدعی اتحادیه اروپا جنایتکار از اسفند ماه سال 1400 تاکنون تسلیحاتی و مالی اوکراین را تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. اتحادیه اروپا جنایتکار از سال 1357 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    سایت عبری واللا نیوز عنوان کرد بنیامین نتانیاهو از ترس ایران درخواست افزایش تدابیر امنیتی برای پسرش که در میامی آمریکا به سر می‌برد را داده و در این زمینه نگرانی از پاسخ ایران را بهانه این درخواست خود کرده است. هنوز تهدید ایران عملی نشده صهیونیست‌ها باید در ترس و وحشت به سر ببرند، چه برسد به روزی که انتقام ایران از اسرائیل عملی بشود.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    غزه در خون و آتش و دود با گرسنگی و بی‌خانمانی دست و پنجه نرم می‌‌کند و سران بی‌غیرت کشورهای به اصطلاح اسلامی به دنبال برقراری رابطه با این جرثومه‌های وحشیگری صهیونیستی هستند. پیامبر اسلام فرمود: اگر کسی ناله مسلمانی را بشنود و بی‌پاسخ بگذارد، مسلمان نیست.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    قتل عام اخیر مردم فلسطین توسط اسرائیل و آمریکا نشانه شکست جامعه بین المللی است
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    غربی ها جنایتکار در مورد جنگ اوکراین و روسیه متهم هستند و نه مدعی
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    نیروهای انگلیسی حق حضور در عراق و منطقه را ندارند چون به خاطر که تهدیدی برای ایران و هم منطقه محسوب می شود. و هم از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار از مهر ماه سال 1402 تاکنون در جنگ نوارغزه انواع تسلیحات رژیم صهیونیستی کودک کش را تامین می کند چرا؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    انگلیس جنایتکار از سال 1917 تاکنون شریک جرم جنایت های اسرائیل جنایتکار در فلسطین، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    و این در حالی است که انگلیس جنایتکار خودش از اسفند ماه سال 1400 تاکنون از اوکراین همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد چرا؟
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    تحریم از نگاه و از نظر قوانین بین المللی نقض حقوق بشر است ولی اما متأسفانه انگلیس جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند چرا؟ انگلیس جنایتکار خودش از سال 1357 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی ضد انقلاب بوده است. انگلیس جنایتکار خودش از سال 1360 تاکنون شریک جرم جنایت های گروهک تروریستی منافقین بوده است. انگلیس جنایتکار خودش از سال 2001 تاکنون شریک جرم جنایت های گروه های تروریستی در افغانستان، پاکستان، عراق و منطقه بوده است.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    تحریم‌های انگلیس جنایتکار علیه ایران دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است. انگلیس جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار از 28 مرداد ماه سال 1332 تاکنون در امور داخلی ایران دخالت و مداخله می کند و همچنان نیز ادامه می دهد پس همکاری همه جانبه مسئولان با سران بی ادب انگلیس جنایتکار غلط و اشتباه است.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    شمار شهدای غزه به خاطر جنایت های اسرائیل و آمریکا از مرز ۴۱ هزار نفر گذشت
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    نیروهای آمریکایی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند. نیروهای آمریکایی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند. نیروهای آمریکایی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند. نیروهای آمریکایی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    آمریکایی‌ها از 7 اکتبر سال گذشته میلادی (15 مهر 1402) تاکنون، با استفاده از 500 فروند هواپیمای غول‌پیکر و 107 فروند کشتی باری چیزی بالغ بر 50هزار تُن اسلحه، بمب، موشک و... برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند. جالب اینجاست که همین آمریکا، لحظه‌ای جمله «لزوم آتش‌بس در منطقه» از زبانش نمی‌افتد!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به سانسور سنگین اخبار اصابت موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله در عمق سرزمین‌های اشغالی کرده است، ولی در فضای مجازی و رسانه‌های اسرائیلی این خبرمورد تصدیق قرار گرفت که حزب‌الله یکی از مقرهای مهم و کلیدی موساد را در نزدیکی تل‌آویو هدف قرار داده است. در همین راستا «یدیعوت آحارونوت» به نقل از تحلیلگران این نشریه اذعان کرده بود، به نظر می‌رسد ضربات اخیر حزب‌الله به زیرساخت‌های اسرائیل به شدت موفقیت‌آمیز بوده است.
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    هدف از دروغ‌پردازی درباره تسلیحات ایرانی، مخفی‌سازی حمایت تسلیحاتی غرب از اوکراین و اسرائیل است
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    اعمال تحریم‌های جدید آمریکا درباره ایران و باز هم آمریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند. بدهی دولت آمریکا جنایتکار هم از ۳۵ هزار میلیارد دلار عبور کرد
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 0
    مشکل اصلی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به موشک‌های بالستیک ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است. چون به خاطر که مشکل اصلی سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با ایران در سال 1357 شروع و آغاز شده است و نه 20 شهریور سال 1403